Toegankelijkheidsinstrumenten

vacature medior projectcontroller

Vacature Medior (project)controller

13-05-2025

De Amsterdamse Huisartsenalliantie (AHa) is op zoek naar een nieuwe collega. Ter versterking van ons team zoeken we een Medior (project)controller.

Over de Amsterdamse Huisartsenalliantie

De AHa (Amsterdamse Huisartsenalliantie) is een vereniging van zorggroepen en koepels van gezondheidscentra in Amsterdam e.o. Het is onze ambitie om in gezamenlijkheid het aanspreekpunt en de vertegenwoordiger te zijn van en voor alle huisartsenpraktijken en zorggroepen in Amsterdam, Diemen, Duivendrecht, Badhoevedorp en Abcoude. Hierdoor verbetert de AHa de samenhang en samenwerking in de regio ten behoeve van goede, doelmatige en toegankelijke zorg voor de inwoners. De aangesloten praktijken leveren zorg aan 1 miljoen inwoners.

  • De AHa ontwikkelt stedelijk beleid en maakt stedelijke samenwerkingsafspraken met zorg- en welzijnspartners.
  • De AHa faciliteert de implementatie van het beleid en de gemaakte afspraken in de wijken, via de zorggroepen en onder andere samen met Elaa.
  • De AHa vertegenwoordigt de aangesloten huisartsenorganisaties in stedelijke overleggen. 
  • De AHa is het bestuurlijke aanspreekpunt voor de inhoud van de regionale activiteiten.

De functie

Als Medior (project)controller werk je zelfstandig en heb je afstemming met het team Financiën van de AHa en andere betrokkenen binnen en buiten de organisatie. In je rol ligt het accent op project control maar de functie omvat eveneens reguliere controller taken.

Jij bent degene die mede de regie voert op de planning- en control cyclus van de AHa met daarbij een focus op projecten. Je houdt het overzicht en zorgt dat de cijfers kloppen. Je bewaakt de voortgang én financiële gezondheid van onze organisatie en denkt actief mee over hoe processen beter kunnen. Je bent niet alleen de cijfermatige steunpilaar, maar ook een kritische en betrokken sparringpartner voor de stuur- en werkgroepen die het Regioplan uitvoeren.

Dit ga je doen:

Je takenpakket is afwisselend en divers. De belangrijkste elementen uit je functie zijn:

  • Bijdragen aan de planning & control cyclus, inclusief (project)begroting en verantwoording
  • Proactief oppakken van projecten in een dynamische omgeving
  • Zorgdragen voor een juiste, volledige en tijdige financiële (project)administratie
  • Inrichten en controleren van projectadministraties
  • Opstellen van kwartaalrapportages en managementinformatie over de voortgang
  • Budgetbewaking
  • Adviseren van projectmanagers en andere betrokkenen over financiële aspecten en risico’s
  • Verbeteren en optimaliseren van de financiële processen en systemen

Dit neem je mee:

We zoeken iemand die breder kijkt dan alleen de cijfers. Jij voelt je thuis in een groeiende en veranderende organisatie en hebt affiniteit met accounting en procesoptimalisatie. Je weet anderen mee te nemen in verandering en vindt het leuk om nieuwe processen te implementeren. Ervaring in de zorg is een pré.

  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie
  • Afgeronde HBO opleiding in een financiële richting
  • Ervaring met (project)administratie en control, AO/IC en veranderende organisaties
  • Analytisch sterk, proactief, flexibel en communicatief vaardig
  • Je bent sterk gericht op samenwerking en weet om te gaan met complexe vraagstukken
  • Je houdt het overzicht in een dynamische omgeving en denkt in praktische oplossingen

AHa biedt jou:

Bij de AHa is veel ruimte om je te ontwikkelen. We zijn in een continu gesprek over hoe het beter kan en hoe dit bijdraagt aan de organisatie. Daarbij is jouw bijdrage essentieel!

Geen dag is hetzelfde: enerzijds zijn er vaste werkzaamheden, anderzijds is er ruimte voor het zelf ‘versieren’ en ‘inkleuren’ van deze functie. De business controller is jouw direct leidinggevende en sparringpartner.

  • Een veelzijdige functie waarin geen dag hetzelfde is, met veel ruimte voor eigen initiatief en invulling
  • Een zelfstandige en uitdagende functie voor 32-38 uur per week
  • Een marktconform salaris volgens schaal 7 van de cao Huisartsenzorg: minimaal €3.684,- en maximaal €4.832,- bruto per maand op basis van een 38-urige werkweek De inschaling is afhankelijk van je ervaring. Het bruto jaarsalaris bedraagt minimaal €51.000,- (inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering)
  • Vakantiegeld van 8%
  • Eindejaarsuitkering van 8,33%
  • Thuiswerkvergoeding
  • 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband
  • Een reiskostenvergoeding of een NS-Business Card
  • Een laptop en een telefoon van de zaak of een passende telefoonvergoeding
  • Deelname aan onze leasefietsregeling
  • De mogelijkheid om hybride te werken (50/50)
  • Toegang tot relevante scholingsmogelijkheden en professionele ontwikkeling
  • Een uitdagende werkomgeving waarin je samenwerkt met een ambitieus, groeiend team met volop ruimte om jezelf verder te ontwikkelen
  • Een jaarcontract met de intentie tot een vast dienstverband bij goed functioneren

Interesse?

Herken jij jezelf in bovenstaande en ben jij nieuwsgierig geworden? Dan zien we graag jouw gemotiveerde sollicitatiebrief en CV tegemoet via hr@rohamsterdam.nl  

Voor inhoudelijke vragen over de functie of de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Menno Kerzaan (06-12572578), mkerzaan@amsterdamsehuisartsen.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.